Posted in Crochet

Crane socks – crochet pattern review

*Nederlands zie hieronder

My husband has severe asthma. He isn’t diagnosed with the disease for very long, but the last three years it became worse every year. We also got COVID in 2020. This didn’t do him any good. After all these months fighting and struggling against this disease the doctors decided he could do a rehabilitation in Davos, Switzerland.
I wanted to make him something he could use during this rehabilitation. I already promised I would give him socks for his birthday, last year..This was a great opportunity to fulfill my promise.

The pattern I used comes from the book from ‘A la Sascha’. You can find the book here. I also made another pattern from her book a little while ago, you can read that blog here.
But now it was time to make the biggest sock size there is written in this book (I wanted to say ever made in history, but that’s not true). European size 46. I never noticed how big that actually is, but now I know. King size. I let my husband decide which socks he wanted to have and he chose the crane socks. The biggest of course. The yarn I used, is Drops Nord Mix, color 09 Deep Ocean. My husband loves the sea, just like me, this way it could remind him of home.
I changed one thing on the pattern and that’s because I was running out of time, I made them about 20 rows shorter..But I can always add more rows when he comes back.

The patterns in this book are described very well and it’s such a lovely project to crochet socks. At this moment I still can’t knit properly, so it’s nice there is a possibility to crochet socks. Fun fact is that I’m actually doing an online knitting course for beginners! It’s from Mirjam Molenbeek and I hope to tell you about my progress soon.

By the way, what do you think of this view? Perfect right? Wish I was there too..

*NEDERLANDS

Mijn man heeft ernstig astma. Hij is nog niet heel lang met deze ziekte gediagnosticeerd, maar in de afgelopen drie jaar zijn er steeds meer klachten ontstaan en verergerd. Daarnaast kregen we COVID in 2020. Dit deed hem helemaal geen goed. Na maanden vechten tegen vermoeidheid en een structuur vinden met de ziekte astma, besloten de artsen dat hij een revalidatie mocht gaan doen in Davos, Zwitserland.
Ik wilde graag iets voor hem maken wat hij daar zou kunnen gebruiken. Ik had hem eigenlijk al sokken beloofd voor zijn verjaardag vorig jaar..Dit was een uitgelezen kans om mijn belofte waar te maken.

Het patroon wat ik gebruikte, komt uit het boek van ‘A la Sascha’. Je kan het boek hier vinden. Een tijdje terug heb ik ook een patroon uit dit boek gemaakt, je kan dit eventueel hier teruglezen.
Maar nu was het tijd om de grootste sokken uit het boek te maken (ik wilde zeggen de grootste sokken ooit te maken, maar dat is niet helemaal waar natuurlijk). Maat 46. Het is me eigenlijk nooit opgevallen hoe groot dat wel niet is, maar nu weet ik het. Gigantisch. Mijn man mocht kiezen welk patroon hij wilde en hij koos de kraanvogel sokken. De wol die ik hiervoor gebruikte, is Drops Nord Mix, color 09 Deep Ocean. Mijn man houdt, net als ik, van de zee en op deze manier kan hij nog een beetje aan thuis denken wanneer hij ze aanheeft.
Ik heb trouwens één aanpassing gedaan aan het patroon, ik heb ongeveer 20 rijen minder gemaakt, omdat ik niet genoeg tijd had om ze af te maken..Gelukkig kan ik altijd rijen toevoegen wanneer hij weer terug is.

De patronen uit dit boek zijn stuk voor stuk heel duidelijk beschreven en het is een heerlijk project om sokken te haken. Ik kan nog steeds niet echt goed breien, dus het is leuk om als alternatief sokken te kunnen haken. Leuk feitje is dat ik wel op de achtergrond bezig ben om het breien nu een beetje te leren. Ik volg een online breicursus bij Mirjam Molenbeek. Ik hoop hier binnenkort een keer wat over te posten.

Wat vinden jullie trouwens van het uitzicht? Prachtig toch. Zou ik ook wel heen willen op dit moment..

Posts that might be of interest to you/ Posts waar je mogelijk ook in geïnteresseerd bent: