Posted in Beads

Necklace and bracelets – beads inspiration

*Nederlands zie hieronder

When the sun comes out and summer is starting I have this need to work with beads. It really fits summer in my opinion. I’m not a jewelry type of person, but I like making them. Last year I made these ankle bracelets and a sunny cord for my sunglasses. This year it was time to make a necklace and some bracelets.

For this little project I used a necklace with wooden beads, which I bought ages ago and haven’t worn for a long time. This was a great opportunity to re-use the beads. How nice is that! I also used Katsuki beads. I bought these last year but I didn’t find the right project for it. I like the look of these beads.

On my list of making with beads is another sunny cord, because I have new sunglasses. I needed a new one, because now I actually have glasses in my daily life and while driving I really prefer sunglasses and driving around with two different glasses wasn’t that nice. I really tried. But for the sunny cord I’m still figuring out what kind of beads I want to use or what style I want to give them. The other one I made was happy with a lot of colors. I want to make this one a bit more stylish. So if you have any good suggestions for a sunny cord or some nice inspiration let me know!

If you want to see how you can make a necklace/anklet/bracelet yourself, make sure you check out this post in which I describe what kind of materials you can use.

*NEDERLANDS

Zodra de zon goed begint te schijnen, krijg ik altijd een beetje de kriebels om iets met kraaltjes te gaan doen. Ik vind het echt een leuk ‘zomer projectje’. Ik houd niet heel erg van sieraden, maar het maken ervan vind ik af en toe wel grappig. Vorig jaar maakte ik al enkelbandjes en een zonnebrilkoordje. Dit jaar vond ik het tijd voor een kettinkje en wat armbandjes.

Voor dit kleine projectje gebruikte ik nog de kralen van een houten kettinkje dat ik vroeger eens heb gekocht, maar al heel lang niet meer droeg. Zo heb ik deze kralen mooi kunnen hergebruiken. Ik gebruikte ook voor het eerst Katsuki kralen. Ik heb deze vorig jaar gekocht, maar tot nu toe had ik ze nog niet gebruikt, terwijl ik de ‘look’ van deze kralen wel heel leuk vind.

Op mijn lijstje om dit jaar te maken staat nog een zonnebrilkoordje, omdat ik een nieuwe zonnebril heb. Ik had een nieuwe zonnebril nodig, omdat ik nu dagelijks een bril met sterkte heb en tijdens het rijden vind ik een zonnebril wel echt handig. Ik heb nog even geprobeerd om met mijn gewone bril en zonnebril op te rijden, maar dat werkte echt niet. Terugkomend op het zonnebrilkoordje. Ik ben er nog niet helemaal over uit welke stijl ik dit koordje ga geven en dus laat het nog even op zich wachten. De vorige was best wel vrolijk met veel kleurtjes, ik denk dat ik deze iets chiquer wil maken, ik weet alleen nog niet hoe. Jullie nog een leuk idee voor het maken van een zonnebrilkoordje?

Als je nu wilt weten, hoe je het moet aanpakken om een ketting/enkelbandje/armbandje wilt maken, lees dan deze post. Hierin leg ik onder andere uit welke materialen je nodig hebt.

Posts that might be of interest to you/ Posts waar je mogelijk ook in geïnteresseerd bent: