Posted in House decoration

Painting ‘elsea’ – materials description

*Nederlands zie hieronder

On a Friday night a few weeks ago, a friend of mine came to my house. She was going to teach me how to paint! I made some paintings in the past, and with that I mean nothing serious. I always had the idea that I would love to make some amazing paintings and hang them up on the walls. Unfortunately I just didn’t know how to make it or what kind of materials I needed.
But this Friday would be the turning point.

We had already talked about making a painting from the sea months ago and she brought several printed images to get an idea on how that could look like. I chose a picture where there was still sand. I also liked one picture with only water on it, but that one was probably better for the more experienced painter. Now it was time to start.

The things I learned this evening: what kind of materials you can use to paint (for something I made), how to mix your paint to get the right color (and believe me, this isn’t something you can really know in one evening) and how long it can take to make a painting (and I did the quick version).

I find it a bit hard to tell you how you can do this yourself, because I think it’s too hard to learn from just me (a beginner in painting) and my text. But I will give you a list of the materials I used below and if you want a lesson from my friend, maybe we can arrange something.

Materials

  • Palette knives (different shapes, you can purchase them here)
  • Canvas board/palette (you can find them here)
  • Tear off palette (here)
  • Acrylic paint in basic colors (red, blue, yellow), definitely a lot of white, and to make it easy other colors (like this one)
  • An easel
  • Old clothing
  • Leftover cloths (to wipe things off)

Good luck and let me know what you think of my first seascape painting ‘elsea’.

*NEDERLANDS

Op een vrijdagavond, een aantal weken geleden, kwam er een vriendin naar mijn huis. Ze wilde mij wel leren schilderen! Ik heb in het verleden weleens wat geschilderd, maar veel meer dan een lelijk huisje werd dit niet. Toch heb ik altijd nog de hoop dat ik ooit prachtige schilderijen leer maken voor aan mijn muur. Helaas wist ik dus nooit hoe ik dit moest doen of welke materialen ik hier überhaupt voor nodig had.
Maar deze vrijdag gaat het verschil maken.

Eerder hadden we al eens besproken wat voor soort schilderij ik wilde maken. Ik ben dol op van die drone beelden van een zee en het leek me erg leuk om zoiets te leren. Zij had een paar afbeeldingen/foto’s geprint en ik koos er eentje uit. Ik koos een afbeelding waar nog zand op te zien was, dit was waarschijnlijk wat makkelijker dan degene waar je alleen maar water zag (die ook echt mooi was, maar veel te moeilijk dus). Nu konden we beginnen!

Wat ik deze avond onder andere heb geleerd is: welke materialen je nu echt nodig hebt om zoiets te verven, hoe je je verf moet mengen om de juiste kleur te krijgen (en geloof me, hier kan je avonden mee vullen), hoe lang het kan duren om een goed schilderij te krijgen (en ik had maar één avond helaas).

Ik vind het lastig om jullie precies uit te leggen hoe je zoiets nu zelf maakt, omdat ik oprecht denk dat je dit beter van iemand kan leren en ik absoluut niet geschikt ben om dit al aan iemand anders te leren (ik ben tenslotte de absolute beginner). Hieronder zal ik echter wel een beschrijving geven van de materialen die ik heb gebruikt en als je ook een lesje wilt van mijn vriendin, dan kan ik misschien wel iets voor je regelen.

Materialen

  • Paletmesjes (verschillende vormen, je kan ze hier kopen)
  • Canvas doek (deze kan je onder andere hier kopen)
  • Afscheurpalet (hier)
  • Acrylverf in basiskleuren (rood, blauw, geel), zeker veel van wit en om het mengen makkelijker te maken in nog meer kleuren (hier)
  • Een schildersezel
  • Oude kleren
  • Oude doeken (om iets aan af te vegen)

Succes als je het zo gaat proberen en laat me zeker even weten wat je van mijn eerste zee schilderij ‘elsea’ vindt.

Posts that might be of interest to you/ Posts waar je mogelijk ook in geïnteresseerd bent: