Posted in Felt

Needle felt – bunny painting

*Nederlands zie hieronder

February 2022 is almost over and that means spring will be starting soon. Temperatures will be rising in The Netherlands and I’m really looking forward to it. It had me thinking about Easter and all the projects we had made last year for the blog. It was time to make something with my new hobby: needle felting.

Last time I made this painting of the blue tit. I still love it. It’s in my living room and I just enjoy staring at it from time to time. But with spring ahead I wanted to make a bunny. I found a picture on the internet and used it as my inspiration. If you want to know which materials I used, make sure you check out my previous post. With the bunny I made some small mistakes with the shape, like the ear on the right or the cheek on the left and I didn’t always felted the colors right but I think I learnt a bit more about how to make it more nice.

The tip I can give is you is, start with the more dark colors an built it up with layers of lighter colors. I also think a more dark first layer can give you a nice effect on the edges of the animal in the end. Kind of a shadow. Just try it out and practice just like me. It really is an easy project with a fun result. Let the spring come!

*NEDERLANDS

Februari 2022 loopt alweer bijna ten einde wat betekent dat het weer bijna lente is. De temperaturen lopen over een tijdje weer een beetje op en ik zie er echt naar uit. Dit deed me denken aan het feit dat ook de Pasen er weer aan zit te komen. Vorig jaar hadden we een heleboel leuke projectjes op de blog. Tijd om dit jaar maar vast te starten en dit keer met naaldvilten.

De laatste keer maakte ik dit schilderij van de pimpelmees. Ik vind hem nog steeds heel erg leuk. Hij staat in de woonkamer en ik vind het heerlijk om er zo nu en dan naar te staren. Met de lente in het vooruitzicht leek het me leuk om er een konijntje bij te maken. Ik vond een leuk plaatje op het internet en gebruikte dit ter inspiratie. Als je wilt weten welke materialen je voor zo’n project kan gebruiken, bekijk dan zeker ook even mijn vorige post hierover. Er zitten wel wat schoonheidsfoutjes in dit project. Zo vind ik de vorm van het oor rechts en de wang links niet heel mooi en ik heb vooraf niet helemaal goed nagedacht over de opbouw van de kleuren, maar ik heb er zeker weer van geleerd.

Mijn tip is dan ook. Start met het vilten van de donkerste kleuren en bouw deze op met lagen van lichtere kleuren. Denk hierbij ook goed na over de vorm van je dier, want een donkere laag kan ook uiteindelijk een mooi donker randje vormen, als een soort schaduw. Probeer het lekker te oefenen zou ik zeggen en leer van je fouten. Een leuk klein projectje met een leuk resultaat. Laat de lente maar beginnen!