Posted in Crochet

Autumn inspired – crochet book review

*Nederlands zie hieronder

Not only the book about Amigurumi monsters from Tessa van Riet – Ernst is a great book for this season (you can find it here, Dutch), but also her book Amigurumi Forest & Friends has some great patterns. You can find the book here (Dutch).

Already many years back I bought this book on Lise’s recommendation. I wasn’t very skilled at crocheting yet. I really wanted to learn and decided to make the bear from the book for my boyfriend, now husband. So this bear has been with me for already a very long time (more than seven years for sure) and now my kid is playing with it as well.

The patterns in this book are really timeless. Every year I take a look at the patterns and dream about making all the patterns inside the book. It’s just that I’m really bad at making time to make amigurumi for myself. If you however really enjoy making sweet autumn decoration tables with some forest animals on it, this is definitely a book for you! The patterns are also written in a very clear way and the lay-out is also very clear.

On this picture you see the patterns I made from this book, my bear and mushroom. Last year I started on making one of the trolls from the book, but haven’t finished that one yet. I think it had to do with the fact that I sewed his face terribly wrong and I lost my perseverance to finish it. Maybe this would be a good year to make the autumn collection more complete.

*NEDERLANDS

Niet alleen het boek van Tessa de Riet – Ernst over Amigurumi Monsters is een goed boek voor dit seizoen (je kunt het hier vinden), maar ook haar boek Amigurumi Forest & Friends heeft hele leuke patronen. Je kunt het Nederlandstalige boek hier vinden.

Het is alweer heel wat jaren geleden dat ik dit boek op aanraden van Lise heb gekocht. Ik kon toen nog niet heel goed haken. Ik wilde het wel heel graag leren en besloot als ‘groot project’ de beer te maken voor mijn toenmalige vriendje, nu dus man. Deze beer heeft me dus eigenlijk nooit verlaten (al meer dan zeven jaar in mijn bezit) en nu tegenwoordig speelt zelfs mijn zoontje ermee.

De patronen uit het boek zijn echt heerlijk tijdloos. Elk jaar pak ik het boek er dan ook weer bij en droom ik weg bij het idee dat ik alle patronen een keer ga maken. Dit is tot nu toe alleen nog nooit gebeurd, omdat ik nooit echt de tijd neem om amigurumi voor mezelf te maken. Als je het echter leuk vindt om een leuke herfst tafel te maken met wat bosdieren erbij dan is dit boek echt een aanrader! Wat ik ook heel prettig vind, is dat de patronen heel duidelijk zijn beschreven en de lay-out is overzichtelijk.

Op de foto zie je de patronen die ik heb gemaakt uit het boek. De beer en een paddenstoel. Vorig jaar was ik begonnen aan één van de trolletjes, maar deze heb ik nog niet afgemaakt. Volgens mij had het te maken met het feit dat ik het gezicht weer eens scheef had genaaid en daardoor verloor ik destijds mijn doorzettingsvermogen om het af te maken. Misschien is dit wel een goed jaar om het te herstellen en af te maken, zodat mijn herfstcollectie steeds completer wordt.

Posts that might be of interest to you/ Posts waar je mogelijk ook in geïnteresseerd bent: